Leste artikkelen om Kristian Valen og hans "nervepirrende innbrudd". (Ref her). La meg først si at jeg har stor respekt for humoristen, men dette går over alle støvleskaft. Man kan ikke la folk sitte med en haug av våpen rundt om i de norske hjem.
Det er nesten U$A tilstander. U$A har over 11.000 mord i året. Sammenlignet med Canada (som har en mye mer restriktiv våpenpolitikk) og i forhold til folketallet har USA 10 ganger så mange mord per innbygger per år.
Ålreit, mannen er kjendis, men ærlig talt 25 våpen a gitt… Og jeg ville ikke være den først politimannen som rusla inn i den leiligheten og ble møtt av en full Valen med nervene i helspenn og en MP5 viftene… Her synest jeg Valen har levt seg litt mye inn i Arnold Schwarzenegger rollen sin
Husker en historie for et par år siden fra Akershus. Kona hadde sagt til mannen at hun ville skilles og flytte. Mannen gikk ut på soverommet, hentet sitt våpen gikk i i stua og skjøt 2 skudd i bakhodet hennes…
Jeg synest at vi skal begrense våpen i de norske hjem så mye som mulig. Synest at det var helt topp at HV dro inn alle sluttstykkene til HV soldatenes våpen.
Paranoide folk med våpenarsenal kan de ha for seg selv i U$A….
Ville du møtte denne karen på vei ut fra dusjen??

Eller denne?

51 kommentarer In " Arnold “Valen” Schwarzenegger "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
mai 9th 2007 at 9:59 am
Mannen vil etter denne reportasjen dessverre omtales som en syk mann omkring i de tusen hjem
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 10:01 am
Valen – maskinpistol ?? Maskinpistol i privat eie går jo ikke an. HV / reserveoffiser? -da skulle jo tennstiften vært innlevert. Muligens en modifisert maskinpistol for kun ett skudd av gangen?….?, kanskje et konkurransevåpen?
Uansett å skyte i denne sammenheng uten at det er nødverge bør avstedkomme både inndragning av våpen og en saftig bot. Det er slike ting som dette som gir politikerne vann på mølla slik at seriøse konkurranseskyttere får svi….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 10:39 am
Denne historien er for tynn. Her har sikkert valen gjort en avtale med politiet. Han skryter av politiet og Valen for beholde slipper tiltale. Litt senere får han våpene tilbake. Typisk “kjendideal”. Forklaringen om tablettene er også utrolig tynn, men de fleste svelger en slik historie rått så lenge den kommer fra en kjendis. En vanlig mann hadde blitt fengslet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 11:00 am
Forskjellen på USA og Norge er at her skal alle våpen registreres og man må ha lisens / tillatelse for å eie et. For pistoler og revolvere betyr dette over 21 år, aktiv medlem av skytterklubb, plettfri vandel osv. Når mennesker tilfredstiller disse kravene kan de for min del eie 2000 våpen.
Quote: “ble møtt av en full Valen med nervene i helspenn og en MP3 viftene…”
Tror nok beredskapstroppen er såpass trente at de ikke lar seg skremme av en ipod.
Problemet i denne saken er derimot hva han gjorde med en mp5, maskinpistoler er såvidt jeg vet ulovlig å eie i Norge. Med mindre man er i heimevernet. Kan være jeg tar feil her altså. 3 av de 25 våpnene (deriblant mp5′en regner jeg med) var uregistrerte, noe som er et alvorlig lovbrudd.
Valen må dessuten være rimelig paranoid. Fyren oppbevarer 25 våpen på soverommet (!) og har tvovervåking med monitor ved sengen(!). Alternativet er at han liker å filme damene han ligger med, paranoid eller pervert… pick one.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 11:07 am
GALSKAP….
Jeg er utrolig oppgitt over at slike folk får lov til å gå fri! Man kan ikke begjynne å skyte rundt seg i en leilighet i Oslo med automatvåpen bare fordi man har tatt så mye dop at man ser skygger på monitoren.
Ærlig talt. Det får være grenser av å være paranoid. Dette er vel en av mange bivirkninger man får ved å ta diverse dop? Man tror at man ser mennesker, og eller skygger.
I Valens tilfelle dukket de opp på Monitoren hans hjemme, og han begjynte og skyte rundt seg. Hva går gjennom hodet til folk som begjynner og skyte inne i en leilighet?
Hvis du stod bare noen få meter unna, hvorfor kunne du ikke brøle på vedkommende og rive tak i han/henne, og eventuelt laget et basketak?.
Men neida, jeg skyter et varselskudd med mitt tøffe automatvåpen. Det er mye råere.
Hadde nok tatt seg bedre ut hvis Valen hadde innrømt at han hadde gjort noe dumt, og at han var påvirket av noe annet enn bare alkohol.
Bare for å bygge opp under påstanden om at han var påvirket av dop. Tabelettene som ble funnet i leiligheten var “selvsakt” ikke dop. klart vi tror deg Valen :-/. Det var sikkert sovetabeletter….
Tøft eller ikke. Jeg tror nok mister Valen må ta sin straff, hva enn den måtte bli. Straff blir det uansett.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 11:23 am
Her må du faen meg skille snørr og barter, og koble inn hjernen litt.
Selv om mannen har gjort noe som ser både dumt og rart ut kan du faen meg ikke koble ham opp mot drapsmenn og mord bare fordi det er det som ressonerer i hodet ditt når du hører om saken !
De statistikk eksemplene dine holder heller ikke. Hvordan får du Norge til å stemme opp mot drap/våpentetthet ?
Nei, ta deg en bolle.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 12:04 pm
Så du mener at samlere ikke skal ha lov til å bruke de våpen de faktisk har til å forsvare seg med om det skulle skje noe? hva ville du gjort? Og det at du nevner paranoide folk har ikke noe med denne saken å gjøre, siden han faktisk hadde folk inne i huset.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 12:48 pm
Nå er våpen svært begrenset i Norge.
Flere av våpnene Valen var i besittelse av — inkludert MP5-maskinpistolen han gikk til angrep på dusjen med — er ulovlig å inneha for privatpersoner (inkludert kjendiser.)
Det er dog ikke våpen i seg selv som er problemet. Enkel tilgang til våpen senker selvsagt terskelen for å ty til grov vold, men det er likevel ikke den eneste faktoren. Problemet er et paranoid tankesett og en oppfattelse av at eiendom er mer verdt enn menneskeliv. Hvis valget står mellom å stikke ut bakdøren eller å skyte innbruddstyven, er selvsagt det første alternativet det eneste fornuftige valget de fleste nordmenn kan tenke seg. I USA derimot, er dette ikke like ofte tilfelle. Vi ser mer og mer av dette mer aggressive tankesettet i Norge også nå, og det er bekymringsfullt.
Men.. I Valens tilfelle skal man ikke se bort fra at paranoiaen har sammenheng med bruk av narkotiske stoffer og alkohol.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 4:13 pm
Tynn historie for oss som har kunnskaper om folk…tror nok Mr.Valen sliter med
høy promille og lav IQ i denne saken…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 4:53 pm
Her er det noe som skurrer noe jævlig.Hvorfor er døra til hans leilighet åpen? Jo iflg Valen fordi han venter venninne på besøk som har nøkkel??? Hva sa du Valen? Har hun nøkkel og allikavel er døra åpen?
Og der sitter du hjemme i senga med tv overvåking og 25 våpen??? Den dagen min datter blander seg borti en sånn paranoid type låser jeg henne inne her hjemme!!
Bare det å skyte rundt seg med maskinpistol,påvirket av alkohol og sikkert “sovetabletter” er nok til å skremme vette av de fleste. Give me a brake Valen!!!!
Han burde vært sperret inne på Gaustad sykehus for laaaang tid!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:16 pm
Jeg håper ikke dette skader Valens karriere. Jeg synest han er fabelaktig morsom, men dette var ikke noe god publisitet for han.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:24 pm
Gjordt noe “dumt som ser rart ut”? Hadde det vært en normal person så hadde han havnet i kasjotten. Du har liksom ikke 25 våpen hvoran 3 ulovelige på soverommet samt fullt overvåkningsystem uten å være litt paranoid…
Valen elsker å parodiere andre som Arnold f.eks og fremstille han som en gærning som løper rundt og skyter vilt rundt seg. Han fikk vel smake litt sin egen medisin denne gangen da…
Men jeg skal ærlig innrømme at jeg synest mannen er veldig morsom og jeg håper han fortsetter å skape humorprogrammer.
Og til statestikken så sammenlignet jeg USA og Canada. Jeg er tilhenger av en meget restrektiv våpenpolitikk. Og mener at eksempelet viser at det vil få ned antall mord på et generelt basis.
Konklusjonen med mitt innlegg er at jo færre våpen i omløp jo færre mord og kriminalitet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:25 pm
Jeg er stor respekt for Valen som humorartist, han er utrolig dyktig.
Beruset, redd og bevæpnet er en svært dårlig kombinasjon. Historien vitner om en mann i psykisk ubalanse, ingen tvil. Jeg synes nesten litt synd på Kristian nå. Det hele er en personlig tragedie.
Håper han får god hjelp.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:28 pm
Vel han har 25 våpen hvorav 3 ulovelige. Det er kansje ikke normalt. Og dersom han samler på våpen så er det jo bare å plombere dem han “samler” på. Det er liksom vanlig det da.
Jeg ville aldri ha avfyrt et skudd inne i mitt hus selv om noen hadde kommet inn. Han ringte jo politiet gjorde han ikke.
Dessuten var mannen full, og som du vet full folk og skytevåpen hører ikke sammen. Det er som å kjøre bil i fylla…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:29 pm
Jeg er enig med deg…
På den annen side så fremstiller han Arnols som er skytegal gærning så han fikk vel smake litt av sin egen humor…
Men jeg håper han fortsetter å lage morsomme programmer, og ikke lar dette gå inn på seg.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:34 pm
#9,5
Jeg smilte godt da jeg så bildet av Arnold her, og med den tabloidiserte nyheten om en skarpladd Valen ble det hele veldig treffende
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:40 pm
” MP3 viftene…”
Haha, jeg tror ikke jeg hadde blitt mye skremt hvis valen vifta med en mp3:P En mp5 kanskje… Måtte bare kommentere det;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:42 pm
#6
Takk for du så tydelig viser at du overhode ikke forstår hva som menes med dette innlegget. Foreslår du logger på din egen hjerne, og leser på nytt.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 5:48 pm
Litt sjokkert her over folks reaksjoner her..
Si meg, hadde DU vært våpensamler, hvor hadde du hatt ditt våpenskap stående? Midt i stua eller på kjøkkenet??
Å hadde d kommet intrengere inn til deg i din leilighet, hva hadde du gjort da? Gjemt deg under senga å ventet i 1 time på politiet??
Helt latterlig å si at Valen er både paranoid å syk, bare pga dette…
Greit han er kjendis, men han har da lov å være redd å forsvare seg uansett…
En annen ting er at Valen har tidliger blitt forfulgt av gale fans, å er nok sikkert derfor litt små paranoid å sånn.. Men d hadde nok de fleste vært..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 6:13 pm
Begrense våpen i de Norske hjem så mye som mulig?
Vel, de fleste som har våpen i Norge er lovlydige våpeneiere. Ofte Jegere
http://www.vgb.no/341...
Jeg har en drøss våpen, og er ingen fare for samfunnet. Det samme har de fleste mannlige innbyggerne i min kommune. Og de er heller ingen fare for samfunnet.
Det er de ulovlige våpnene, de som kommer over grensen, samt kniv, tapp og steikepanne som dreper flest på gata og i hjemmet.
Kristian
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:26 pm
Ålreit, MP5 da…
Lurer på hvem det kvinnemenneske han ventet på var. Kansje det var “Sharon”. Synest jeg hører han.
“Hey, Sharon, is it fu**ing you thats in the shower? Don’t move or I blow your fu**ing mind out!”
Kan jo være han øvde inn en ny imitasjon. En blanding av Ozzy og Arnold. Her var jo både dop og våpen inni bildet…. He-he
Sorry Valen… Måtte bare si det..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:30 pm
Ålreit, ikke vær så grav alvorlig her…
Mannen elsker jo å imitere andre, som Arnold og Ozzy… Han fikk jo bare smake litt av sin egen medisin her da…
Dessuten ville jeg ikke hatt ulovelige våpen lagret hos meg hvis jeg samler…
Og hadde jeg vært full hadde jeg ihvertfall ikke gått rundt og pekt med et våpen…
Fyll og våpen hører ikke sammen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:32 pm
Joda, er helt enig i at folk må få lov å ha våpen til jakt.
Men du trenger vel ikke 25 stk? og MP5 vet jeg ihvertfall ikke om noen som går på jakt med…
Hadde sett litt latterlig ut da å dukke opp i jaktlaget med en MP5… He-he
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:34 pm
Men så var han ingen jeger, men en våpensamler. To vidt forskjellige ting.
Jeg er mer redd for en person som vil ha 1 våpen og et par patroner, enn en som vil ha 25 våpen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:40 pm
#10 Kommentar fra Nappe
Ja det der med den åpne døra til hun med nøkkel har jeg gått og grunnet på i hele dag…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:40 pm
Joda, sant nok.
Men du skrev litt lenger opp sitat:
“Det er de ulovlige våpnene, de som kommer over grensen, samt kniv, tapp og steikepanne som dreper flest på gata og i hjemmet.”
3 av våpene var ulovelige…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:44 pm
Enig med deg. Noe som skurrer her…
Kan hende det var “Sharon” han venta på….
Han lot vel døra stå åpen i tilfelle hun var full hun også…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:47 pm
Bloggeren her tøyser, det er 11000 dødsfallrelaterte våpenepisoder i året i USA, men ikke 11 000 drap med skytevåpen, men derimot 3400 drap, 800 vådeskudd, knapt 200 ulykker pga. mekanisk svikt, og endelig 5600 selvmord med skytevåpen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:48 pm
“Det er en menneskerett å beskytte seg” noe ala dette sto det som overskrift i VG/Dagbladet (husker ikke helt) Man skal ha beskyttelse for alle anledninger med 25 våpen, ja!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 7:52 pm
Har de sjekket taket? Ser ikke bort fra at det er montert antiluftskyts der oppe…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 8:10 pm
Jaså, så bloggeren tøyser?
Faktisk er det 30.000 dødsfall i USA per år hvor våpen er inne i bildet, og da har jeg ikke sagt noe om drap. Videre er det ca. en halv million kriminalsaker hvor våpen er innbladet per år.
Artikkelen er fra April i år: http://www.broadarrow...;read=107989
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 8:15 pm
#19,5
Det er jo ikke våpenet som dreper, det er heller personen som må bort, eller fratas sine ulovlige våpen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 8:35 pm
Nei, ikke det at jeg tror Valen er en potensiell morder, men har han ulovelige våpen og bruker dem i fylla bør han straffes som alle andre…
Kjendis eller ikke kjendis. Loven bør være lik for alle.
Dessuten er det flere ting med historien hans som “skurrer”.
Hvorfor låste han ikke døra, når denne såkalte veninnen hadde nøkkel?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 9:48 pm
fy faen jævla amerikaner ass!!! hvis han mener at alle i hele norge skal få lov til å skyte på de skyggene de ser i hjemmet sitt så kan han pakke seg til helvete over dammen. det er ikke et slikt samfunn vi vil ha her, i usa kan han fyre løs så mye han vil. GOD TUR!!! tulling.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 9th 2007 at 10:15 pm
Vel det kan jo være et stunt fra Valens sin side. Han har jo ikke hatt så mye publisitet i det siste…
Hva er det dem sier: “All publisistet er god publisitet”…
Døm derre kjendisa er ganske desperate når dem blir holdt utenfor rampelyset en stund… Se bare på Rune Rudberg…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 8:32 am
Der er jeg helt enig med deg…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 8:33 am
Ja, kansje har prøver å skaffe seg mer publisitet, eller at han øver inn en ny rolle. En blanding av Ozzy og Arnold. Her var det jo både stoff, alkohol og en mengde våpen inn i bildet
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 9:23 am
Skal ikke se helt bort fra det nei. Kan jo være at han har levd seg litt for mye inn i Arnold rollen sin.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 9:36 am
25 våpen er vel det minste man bør ha. Han har jo bodd i USA og har vel tatt med seg litt av vanene sine hjem til gamleandet….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 1:23 pm
Hei.
Synst de er for mykje nedrakking av Kristian Valen her. Er enig med Valen att de må være lov og forsvare seg her i landet. Er så mange utlendinger her no som finne på alt mulig rart. (Er sikkert han mulla som har vært der for å skaffe våpen til Al Quida.) Synst de er dårlig av politiet å dukke opp først 50 minutter etter att han ringte om hjelp. På 50 minutter kan den ukjente personen ha tatt livet av en person og kjørt ut av landet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 1:48 pm
Joda Glenn
Det er klart det skal være lov å forsvare seg, men problemet er at historien til Valen lukter vondt:
1. Veninna til Valen hadde nøkkel og likevel lot han døra stå åpen.
2. Han var full (alkohol, piller?, narkotika?)
3. Når punkt 2 er en realitet skal du ikke omgås våpen.
4. Han hadde dessuten ulovelige våpen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 2:02 pm
Jeg har faktisk aldri funne Valen morsom, før denne saken her. For den er jo direkte tragikomisk.
Full som en alke, ser skygger, skyter med autmatvåpen rundt seg for å “forsvare seg” mot en skikkelse. Videokamerea har han jo og over alt, så han burde jo kunne legge frem film av skikkelsen, eller kanskje ikke siden den kun finnes i hans hode?
Moromann han her, håper han blir låst inne ei stund.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 2:14 pm
Ja, det skulle vært morsomt å se om det var noe på videokameraene hans.
Antagelivis har han hatt hallusinasjoner, slik som Ozzy-figuren hans. Og da har han tatt frem Arnold figuren sin…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 7:56 pm
Galskap, der sa du det…
Det er akkurat hva det er. Håper han får straff som fortjent. Historien hans var syltynn…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 9:23 pm
Rimelig paranoid er bare fornavnet. Mannen må ha et stort problem. Han har vel blitt slik etter at han bodde i usa. Men han trenger ikke dra med seg vanene sine hit…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 10th 2007 at 9:57 pm
Valen var nok så rusa at han glemte at dama skulle komme. Da hun kom, fyrte den paranoide idioten av en salve i dusjen og så har de kokt i sammen en forklaring for å pynte på historien. Har overhodet ingen tillit til hans forklaring.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 11th 2007 at 9:40 am
Nei, det er mye ved historien hans som lukter vondt…
Vi får håpe han tar det med humor – for det har han ihvertfall
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 11th 2007 at 1:33 pm
Mange av dere som kritiserer Valen her har tydeligvis ingen aning om hvordan det er å faktisk ha noen etter seg, eller å ha hatt noen etter seg. Det setter spor, man blir paranoid. Det er kanskje ikke så greit å være kjendis bestandig. Og hvis Valen faktisk trudde det var noen i leiligheten, bør jo alle dere som kritiserer han skjønne hvorfor han tok fram MP5′n? alle hadde vel gjort det samme i den situasjonen? Hva hvis det faktisk hadde vært en syk tulling som hadde fulgt etter Valen for å ta han. Han skøyt et varselskudd i veggen for å skremme, han hadde jo allerede prøvd med roping. Og ja, som sagt.. legge seg ned under senga og vente på politiet? Hallo. En annen ting, “tynn” historie? “sovetabletter”? Trur dere virkelig ikke at politiet har oversikt over ulike medikamenter, og hva de gjør? tok nok ikke stort mer enn 30min for å finne ut AKKURAT hva det var. Og han hadde ikke sluppet unna fordi han er kjendis. Selvfølgelig må han straffes for de uregistrerte våpnene, og det kommer nok til å skje? Vær saklige folkens.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 12:54 pm
Hva med litt korrekturlesing?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 1:02 pm
Jeg kan bare stå inne for mine innelegg, meg oppfordrer alle til å lese igjennom kommentarene sine før de publiserer dem.
Hlisne
Txe Wilrel
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 15th 2007 at 3:13 pm
Du glemte det med døra. Det å ikke låse døra er en invitt til innbrudd….
Og hans såkalte venninne hadde nøkkel…?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende