
Følger med forundring den "nye" Valla debatten som har kommet opp. Her får vi altså vite at Valla skal skrive bok, og leser inn manus på diktafon. (LINK)
Dette vil ikke "Pølse" Hansen ha noe av, og mener at Valla skal trekkes i lønn. Han henviser til regelverket. Men er nå det den egentlige grunnen?
Slik jeg ser det hadde det passet fordømt dårlig nå om Valla skulle prestert å få ut en bok rett før valget. Dette ville være kjempedårlig nytt for Stoltenberg & Co. Nei da er det nok viktigere å fått kneblet Valla ihvertfall til etter valget.
Hvorfor kan nå egentlig ikke Valla lese noe inn på diktafon? Fordi hun en gang i fremtiden vil kunne tjene penger på det? Hvis boka blir antatt da?
Her er i landet snakkes det så mye om hvor mye ille det er med all sykemeldingen, om aktiv sykemelding osv, men når en stakkar sykemeldt endelig gjør noe så er det galt også….
Nei det tryggeste for sykemeldte er å holde kjeft og låse seg inne….

14 kommentarer In " Sykemeldte skal holde kjeft! "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
mai 21st 2007 at 3:30 pm
det at du er sykemeldt betyr ikke alltid at du har brukket armen eller ligger i koma.
Til og med regjeringen
bør vite såpass….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 3:32 pm
Haha, sykemeldt, men frisk nok til å skrive en hel bok… jada, hun må jo være skikkelig syk også da…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 3:43 pm
For det første, kan ikke noen se til å sette et endelig punktum i denne saken? Det er jo ikke akkurat på høyde med Watergate. Ingen feil gjort eller sagt, rettes ved en subjektiv bokutgivelse.
For det andre, jeg vil heller ha en bok fra Valla om hele hennes tid om leder i LO. Den ville vært mye mer interessant, i mine øyne.
For det tredje, om Valla skriver denne boken på fritiden, og får den utgitt etter at hun er friskmeldt, hva har da Baconpølse-Hanssen å si?
Jeg skjønner Valla veldig godt i bunn og grunn, selv om jeg kommer litt i konflikt med meg selv. At hun får et endelig oppgjør med saken ved å skrive bok, er en ting. Det andre, man blir vanvittig grinete, sliten, tafatt og lei, av å ikke ha noe å gjøre når man er sykemeldt.
Thrillseeker, noen salater er det ikke verdt å trampe i. Når man ikke kan skjøte sitt daglige virke, av årsaker som angår en selv og sin lege, så sykemeldes man.
Si at en buss-sjåfør er sykemeldt, og får å få tiden til å gå, og gjøre annet enn å sitte hjemme, så kjører han rundt og tar bilder. Han har talent og får tjent noen kroner på hobbyen sin ved salg av bildene. Siden han tjener penger, så er han frisk nok til å kjøre buss, men ville du tatt denne bussen, om du visste at sjåføren var suicidal?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 3:46 pm
Veldig enig med deg her!
Jeg har også et konfliktfylt forhold til Valla (sånn liker/liker ikke).
Og når du er sykemeldt er du da sykmeldt fra 8-16? og kan resten regnes som fritid?
Alle gjøre vel ting i fritiden som de KAN hende tjener penger på i fremtiden, eller?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 3:47 pm
#3
Ok, du har et poeng
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 4:13 pm
man kan være aktivsykemeldt, men sku ikke på full løn… hun skal selvfølglig trekkes som alle ander som er delvis aktive og sykemeldte…hun er ikke noet untag…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 4:20 pm
Hvordan beregnes det da? Hvordan verdsetter du det hun gjør? Hun får jo ikke betalt for det nå…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 4:23 pm
Dagens beste innlegg:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 4:24 pm
Tusen takk skal du ha!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 4:25 pm
jeg mener å huske at aktiv sykemelding ikke eksisterer lenger –
nå går det på prosenter – 100% – 20% -40 osv….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 7:02 pm
Mulig det…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 7:04 pm
Det er mye man kan snike seg unna med når man har “mektige venna”, og bare får honorar.
Jaddahh..
(Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg tatt henne for en ekte borgelig høyrevelger.) Men å gjøre slikt som leder av LO..?
Se DET er ikke spesielt smart.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 21st 2007 at 7:15 pm
Hun hadde ikke lenger tillit i jobben som leder i LO, hun valgte derfor trekke seg. Nå er hun sykemeldt for en fot (så vidt jeg kan huske) og trenger helt sikkert en pause fra arbeidslivet etter en periode med et helt vanvittig press fra alle kanter.
Det er mange måter å hente seg inn igjen på, at hun skriver på et manus i denne perioden er jeg ikke helt klare betenkligheter med.
Jeg kjenner til flere som har gått sykemeldt, men som velger en delvis aktiv sykemeldingsperiode. HVa skal man egentlig gjøre i en slik periode? Mure seg inne og se på gamle Hotell Cæsar epiosoder?
Jeg synes det er flott at dama holder koken. Det er mental hygiene, og helt sikkert forebyggende. Og det siste er kostnader innspart.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
mai 22nd 2007 at 8:28 am
Helt enig med deg Athene.
Dessuten er det jo ikke sikkert hun kommer til å tjene noe penger på det… Det vet man aldri…
Kansje boka ike hadde blitt antatt. Hva hadde skjedd da hvis f.eks ikke var sykemeldt. Vil hun fått fradrag på tapt arbeidsfortjeneste?
Neppe….
Nei som de si nordpå “Havet gir og havet tar, mens staten tar og staten tar…”
Tror forresten det var ryggen…. Hun datt på ski eller noe sånt, var det ikke det?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende