Leser til min store forbauselse at regjeringen nå skal innføre en minimumslønn for innvandrerere som ønsker å gifte seg med partnere utenfor EØS området… Se artikkelen HER
Er dette virkelig god sosialistisk politikk? Er dette god SV politikk?
Slik jeg skjønte saken så ville AP gå inn for en aldersgrense for "import" av ektefelle utenfor EØS området. Men SV satte seg på bakbeina og ønsket ikke dette fordi det var usosialt. Hvordan kan de da forsvare en minstelønn. Det må jo bety at de dårligst stilte av innvandrerne ike får gifte seg. Virkelig usosial politikk!!
Og en annen ting…. Hvorfor minstelønn på 200.000? Er det den øvre grense for hva du kan motta i sosialtrygd eller noe slikt?
Jeg synest ingen av forslagene til regjeringen er akseptable.. Utgangspunktet er at tvangsekteskap er straffbart…
Her må politiet inn og håndheve loven! Fengsel, annulering av ekteskap og utvisning er det som må til!
Det er i grunnne det som er problemet i mange tilfelller. Lover er grei den…. Men de som skal håndheve den får hverken økonomiske midler eller virkemidler for å håndheve den!

51 kommentarer In " Eksteskap med minstelønn! "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget.
juni 6th 2007 at 9:13 am
og i googlefeltet i høyre marg sakser vi:
Skilsmisse Samboerbrudd
Gratis råd og veiledning om skils- misse, samlivsbrudd, barnefordeling
http://www.skilsmisser.no
og
Thailandsk Kone
Bli Medlem Gratis nå og møt vakre Thailandske Damer for Ekteskap
http://www.ThaiLoveLinks.com
De er GODE, de der. DET skal de ha…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 9:24 am
Hva med alle oss stakkars nordmenn som er frivillig gift med utlendinger og samtidig er studenter? Hvor skal vi få tak i en minstelønn på 200.000? Dette blir jo sånn at bare de rikeste kan gifte seg. Skal regeringen få lov til å danne klasseskille? Nei, dette blir for dumt!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 9:31 am
Dette krav har jo vært i mange år, det er bare øket litt i år. I fjor var kravet 165.000.
Naturligvis kan du dra og gifte deg og bosette deg hvor du vil, men – og det er her kravet kommer inn – hvis du vil ha med kona hjem til Norge, skal du påvise at hun – eller du – ikke vil legge sten til byrde på sosialkontoret!
Dette er derfor gammelt nytt!
At det kan føre til dramatikk, er jo ikke til å komme utenom:
Alle barn født utenfor Norge, av en norsk statsborger, blir automatisk norske.
Hvis du da etter la oss si 10 år, vil flytte tilbake til gamelandet, kan du ikke gjøre det uten at du etterlater ditt barn og din kone, eller begge.
Du og barnet kan dra til Norge, dere er jo norske? Men pga. av din inntekt, kan din kone ikke bli med!
Sinnsykt, spør du meg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 9:33 am
Problemet er at det burde være god SV politikk å beskytte de svake. Alle de unge invandrer kvinnene som står i fare for å bli tvangs giftet er jo en slik gruppe.
Aldersgrense på 21 år og tilknyttning til Norge kunne ha løst problemet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 9:34 am
Helt enig med deg MrsX, dette er veldig dumt for oss og de som frivliig vil dette. Politikere: bruk tid på ting som virkelig har noe å si for landet og verden!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 9:36 am
Ja, finns det egentlig noe sosialt over dette forslaget i det hele tatt????
Formålet er jo å komme tvangsekteskap til livs, og det er jo forbudt ved lov…
Vi kan ikke være så redde for å la politiet rote litt i disse miljøene og “røske” litt opp blandt imamene….
Så får vi heller tåle at endel organisasjoner roper “Rasisme” når politiet skal foreta et avhør…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 9:41 am
Studenter får ikke lenger lov til å gifte seg med personer fra ikke-vestlige land, med andre ord. Herlig.
Ja, jeg vet det er tidlig å gifte seg før man er fylt 21 år, men det er faktisk ikke forbudt. Det finnes fortsatt mennesker som heller vil gifte seg enn å være samboere. Skal ikke studenter få lov til det lenger? La oss innse det: Det er ikke mange under 21 år som ikke er studenter i Norge.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:03 am
Nei, er det ikke rart at når flere partiere sitter i regjering og er uenig så blir det en mellomløsning som ikke er gjennomtenkt i det hele tatt…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:09 am
Galskap..
Hanssen er her helt på tur.Jeg ser selv hvilke problemer dette skaper. Jeg er selv gift med en utlending og har fortiden store problemer med å få henne til norge. Vi er to voksne personer som giftet oss tidligere i år her i norge, men pga nye regler må hun søke familiegjenforening fra det landet hun kommer. Dette har vi nå gjort, men lever nå fraskilt, jeg her i norge og hun i eks Yugoslavia. Jeg synes at det nye regelverket som allerede ble innført i oktober i fjor, er helt på trynet, så vi trenger heller en oppmykning av det gamle. Hva er det som er så galt med det å bli forelsket og glad i en person utenfor EØS???
Nei, tenk nytt og slutt å vær rasistisk…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:17 am
Dette rammer etniske nordmenn som tjener under 200000 kr. Ta for eksempel en mann i 40-årene som er blitt ufør av en eller annen årsak. Han kan sitte med bolig som er nedbetalt, men har trygd på under 200000. Han vil da bli nektet å hente en ektefelle fra utlandet til Norge. Er dette rettferdig politikk?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:25 am
Det er fullt mulig å gifte seg når man vil fortsatt, spørsmålet er om man skal kunne hente en ektefelle hit som staten ender opp med å understøtte. Skillet EØS-resten av verden er selvsagt fordi stønader følger EØS-borgere, og er ikke utslag av rasisme. Underholdskravet ble forøvrig i sin tid satt fordi man skal kunne sikre vedkommende økonomisk, og ble ikke innført for å bekjempe tvang i det hele tatt. Det er 182.500 nå, og tilsvarer alltid lønnstrinn 1. Ola, du kan lese UDIs hjemmesider, så finner du ut at det er mange unntak som gjøres. Ditt eksempel med person bosatt i utlandet i 10 år mv. bunner i at du ikke kjenner reglene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:36 am
Underholdskravet fører til at studenter blir tatt ut av universitetene for å tjene penger. Dette fremmer ikke integrering eller langsiktig selvstendighet fra storfamilien. 24 års aldersgrense med tilknytningskrav er et langt bedre tiltak. Da sikrer man at personen forblir i Norge og har anledning til å jobbe og studere i mange år før press fra familien i både i Norge og hjemland gjør seg gjeldende. Da er det langt lettere å stå i mot.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:42 am
Dette ødelegger noe jævli for nordmenn som meg under 23 år, som har giftet seg…men dessverre har en mann som er født i “feil” del av verden. Jeg blir jo tvunget til å slutte på skole jeg nå. Takk skal du faen meg ha Bjarne Håkon Hansen. FAN!!!!!!!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:45 am
Om jeg,som norsk statsborger, gifter meg her i Norge, kan jeg leve langt under fattigdomsgrensen, bo i en jordhule og ingen bryr seg. Men om jeg gifter meg av kjærlighet med en utenfor fort Europa, ja så er det verre! D.v.s. kjærlighetsekteskap
er bare for de velbergede. Diskriminerende!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:45 am
Dette forslaget viser at velferdssystemet går mot stupet. Utgiftene til sosialhjelp kan ikke fortsette å øke til det uendelige, en dag går det ikke lenger. Hvorfor skal ikke folk som ønsker å bosette seg i Norge kunne forsørge seg selv? Hva er galt med det? Økonomien knyttet rundt innvandring av ikke vestlige er dårlig butikk. Vi må slutte med denne naive politikken NÅ!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:53 am
Ja, her har du en sak som liksom skal hjelpe noen og rammer mange andre. Lite gjennomtenkt politikk.
Hele greie bygger en prestisje sak for både AP og SV. Formålet med tiltakene er ikke å hjelpe de som trenger det, men det å “få rett” og kunne si etterpå “vi tapte ikke ansikt i denne saken” og “Vi samarbeider så godt så…”
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:55 am
Om jeg,som norsk statsborger, gifter meg her i Norge, kan jeg leve langt under fattigdomsgrensen, bo i en jordhule og ingen bryr seg. Men om jeg gifter meg av kjærlighet med en utenfor fort Europa, ja så er det verre! D.v.s. kjærlighetsekteskap
er bare for de velbergede. Diskriminerende!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 10:56 am
Reglene er ikke nye. Det er bare innskjerping. De som klager på dette må være klar over årsaken. Nemlig at løgnaktige ekteskap inngås for å stjele grovt fra det Norsk folk. Det har blitt et så stort omfang av dette at det har blitt et nasjonalt problem. Derfor disse ubehagelige regler som ingen av oss egentlig ønsker. Dessverre vil ikke dette stoppe og ytterligere innstramminger kommer i de neste årene.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:00 am
…sa Olsen, 50 år, FRP velger og med hus og hytte på fjellet samt en SUV i garasjen.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:03 am
Hvorfor skal jeg betale sosialpenger til deg fordi du skal ha ditt “kjærlighetsekteskap” ?
Toppen av frekkhet. Ta ansvar for deg selv først. Kanskje om noen år har du nok inntekt til å ta ansvar for en familie.
200 000, – er for lite til at du kan sørge for deg selv og en ektefelle som ikke kan Norsk. Reglene burde være enda strengere.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:05 am
Ja, jeg kan bare si meg enig med alle andre som har skrevet her.
Jeg er selv norsk, men min mann er ikke.
Jeg har bodd utenlands i mange år, men vi ønsker nå å flytte hjem til Norge.
Dette fordi jeg gjerne vil være nær min familie. Han har ingen familie.
Selvfølgelig vil man være sammen med den man elsker og er gift med.
Jeg har fortsatt ingen utdannelse og det jeg helst vil er å studere, men dette kan jeg ikke gjøre. Jeg må jo tjene penger… Det er jo helt sinnsykt når man bor i et av verdens rikeste land!
Kunne det ikke holdt med at vi skrev under på et papir som sier at han ikke vil kunne få noen sosial støtte??
Med den nye loven må altså jeg bo i Norge i et år og tjene 200.000 kr, så søke om at mannen min får oppeholds tillatelse, der behandlingstiden er på ca 8 mndr, deretter kan vi faktisk gjenforenes…etter nesten 2 år??
Det er vel litt vel lenge å måtte være borte fra sin livs kjærlighet??
Synes det hele er hull i hodet!
Tvangsekteskap er forbudt i Norge, så det må faktisk innvandrere som kommer til Norge akseptere. Ellers får de la være å komme hit!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:09 am
Du er tilfeldigvis i slekt med Olsen fra innlegg #13?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:13 am
Helt enig med deg!
Å bruke sånne idiotiske virkemidler som rammer andre!!!
Tvangekteskap er kriminelt etter loven!. Ergo må politiet håndheve loven og fengsle foreldre som vil barna sine så vondt. Samtidig må de snarest sende ektefelle ut av landet sporenstreks og annulere ekteskapet!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:16 am
#13B og 16B: Du er ikke akkurat saklig i din argumentasjon mot de som faktisk kommer med konstruktive innspill i debatten her. Det skuffer meg litt.
Det er hakket mere enn teit å slenge på “frp-velger med hytte og SUV” som pannestempel bare fordi noen er uenig med deg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:17 am
Ikke vær misunnelig på de rike og klage på det offentlige.
Skal du gå rundt resten av livet å være bitter å sur på alle fordi du har problemer ? Velg å koble fra den “drittholdningen” og tenk på hva du har lyst til å gjøre i fremtiden isteden. Begynn å “jobbe deg” mot dine ønsker. Underveis er det lurt lytte til andre som har lykkes og ikke være selvgo og “besservisser”. Pass på at du alltid er litt til hjelp for andre også. Da blir du gla…og ikke sur…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:19 am
Nei, det kan nok være det…. Var nok litt brå der, men særlig konstruktive var ikke de innspillene heller…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:26 am
Beklager at jeg ikke har den derre “lua i hånda” holdningen…
Jeg klarer meg svært godt, har alt jeg kan ønske meg, men lar meg ikke overkjøre av politikere som innfører lover som rammer de svakeste, bare fordi de ikke har “guts nok” til å skjære gjennom og ta problemet med rota i frykt for å bli kalt “rasist”!
Håndhev loven slik den er i dag!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:39 am
Svar til “Peder” som skrev:
“Hvorfor skal jeg betale sosialpenger til deg fordi du skal ha ditt “kjærlighetsekteskap” ?
Toppen av frekkhet. Ta ansvar for deg selv først. Kanskje om noen år har du nok inntekt til å ta ansvar for en familie.
200 000, – er for lite til at du kan sørge for deg selv og en ektefelle som ikke kan Norsk. Reglene burde være enda strengere.”
Jeg brukte innlegget som et eksempel på
hvilken forskjell det er på regler for
par om begge er etniske norske eller hvor
den ene av partene er fra uten Europa.
Norge fordømte engang aparteidsystemet i
Sør Afrika, men er nå ved å innføre det
samme.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:40 am
Det er faktisk allerede sånn når en gifter seg med noen fra utenfor EØS (dette være USA, Japan, Australia, Colombia, Angola, India, etc.) så må den personen som er norsk statsborger SELV tjene 170 000 + for at ektefellen skal få opphold i Norge. Dette gjør at mange studenter må avbryte studiene for å jobbe nok til å oppfylle kravene. Det føles faktisk som om man gjør en forbrytelse mot Norge når man forelsker seg i en utlending og gjerne vil at denne personen skal bli kjent med ditt land og lære seg norsk. De som tvinger noen til å gifte seg bør staffes for det og politiet må få økte ressurser til å avdekke og straffeforfølge dette. Tvangsekteskap er et overgrep og et lovbrudd, hvordan kan da nye lover hindre noen som allerede er innstilt på å bryte loven?
Denne nye 200 000 kronersgrensen vil gjøre det enda vanskeligere for mange unge nordmenn å velge å bo i Norge. Det burde faktisk være lov og mulighet til å bo i Norge sammen med ektefellen din når du ER norsk!!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:45 am
Utenlandske ekefeller som kommer til Norge skal selvfølgelig ikke få sosialstøtte! Men vi har jo tross alt mangel på arbeidskraft, så det burde jo ikke være noe i veien for at de kan komme hit og få seg en jobb. Så betaler de jo faktisk skatt her i landet de også, det kan vel ingen tape på?
Om vi så må leve på en luse lønn frem til han får seg jobb, det er vel noe vi selv har valgt??
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 11:46 am
Jeg tenkte faktisk ikke på deg i min siste kommentar, men generelt til alle som “krever” så innmari av andre enn seg selv. -Og noen som tilogmed mener det er greit å stjele fra det Norske folk “fordi vi er rike”.
-håndhev loven ja…men vi skal vel ikke bli en politistat heller ? Isåfall blir det vel enda mere påstander om rasisme og enda mere bråk. Tett oppfølging av innvandrermiljø ja….men også nitidig innstramming, justering av lovverk for å “tette hull” og åpne for de som er uheldig rammet.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 12:08 pm
Nei ikke en politistat, men når det er blitt sånn at når du har et innbrudd gidder ikke politiet å komme…
Politiet skal håndheve loven – det skjer i færre og færre tilfeller…
Her prøver politikerne å sette nye regler fordi politiet ikke håndhever loven…
Slike regler som skaper masse problemer for andre som er totalt uskyldige…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 12:12 pm
Bra Solveig!!!
Det er akkurat det jeg mener!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 12:14 pm
Jeg skal gifte meg med ei fra vestlandet, hva er inntektskravet da?
Nå ble jeg fryktelig bekymret.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 12:20 pm
Vestlandet? Ja, det ligger jo utenfor EØS området…
Tja, Røkke kom jo fra vestlandet… 2 Mill?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 12:23 pm
Vet du hvorfor nordmenn kan være fattige og likevel få gifte seg med hverandre ?
Jo fordi de er NORSKE STATSBORGERE.
Du forstår ikke internasjonal rett. Enhver borger av en nasjon skal ha frihet i sitt land. Dette gjelder ikke utlendinger. Pga så mange løgnaktige giftemål med utlendinger utenfor EU så har vi fått et nasjonalt problem. Derfor den ikkeønskelige innskrenking også for nordmenn som gifter seg med utlending utenfor EU. Dette har absolutt ingenting med diskriminering å gjøre. Alle Norske statsborgere som gifter seg på ærlig vis vil alltid få sin kjære hjem. Dog er det beklagelig at det tar lengre tid pga. disse løgnaktige giftemål og regelverk som da måtte innføres.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 12:23 pm
Jeg er en etnisk norsk statsborger som igjen føler meg ytterligere og kraftigere diskriminert med arbeids og inkluderingsminister Bjarne Håkon Hanssens forslag : ” Om at man må tjene minimum 200.000 kr i 1 år,nå som jeg har fått en jobb, er inn i den 3 mnd, jobb ved siden av pensjon “. Det nye ordet inkluderingsminister kan bare tas vekk, for nå er DU iferd med å diskriminere/ikke inkludere DINE egne arbeidsledige, studenter og pensjonister som ønsker et verdig og lovlydig liv. Mens kriminaliteten florerer her i landet iforhold til norske politikeres unnfallenhet av utenlandske kriminelle personer. Dette med menneskelighet og kjærlighet er godtatt iforhold til tvangsekteskap, men ikke iforhold til en trygdet nordmann gift med en dame fra et ikke EØS-land.Her skal Menneskerettighetene inn i bildet å stille Norges arbeid og inkluderingsminister til ansvar om hvor lenge han kan skille 2 mennesker med hver sin trygd fra 2 forskjellige land.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 12:36 pm
Spørsmålet fra han som skal gifte seg med ei fra vestlandet var den beste ever! Lo så tårene trilla når jeg leste den ;D
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 1:01 pm
Tror ikke du skal trekke dine konklusjoner for fort. Er du pensjonist eller uføretrygdet så vil nok noen unntak gjelde vedrørende krav om arbeidsinntekt. Har du mindre enn 200 000 i trygd og inntekt så tror man at du ikke vil klare å ta økonomisk hånd om en person til.
Mener du da at jeg og andre skattebetaler skal betale for henne (via økt sosialtrygd, gratis sykehus og gamlehjem når den tiden kommer for henne) ?
Det høres vel litt urimelig ut?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 1:16 pm
hm…vestlending ? de er vel innmari dyre i drift ? må vel legge på en null til i kravet der…hm
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 1:44 pm
#29 — og hvem er det som har gitt DEG de mulighetene du har hatt i livet? Er det ikke VI som i dag er pensjonister, og som har slitt ræva av oss ….. Også skal DU komme og si at vi ikke skal kunne ta vare på oss selv, pluss en kjerring attpå?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 2:27 pm
Jeg synes ikke dette er noe man skal spøke med. For enkelte er dette et problem.
Men til #31, Vi har ikke mye vi trenger å takke pensjonistene for.. Hvem er det som i dag må betale for all morroa dere hadde???
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 2:31 pm
Da er det vel ikke noe problem. Du har vel da penger nok uten at det må utbetales sosialhjelp til henne ?
Er det isteden en kone nr 2 eller 4 som er 30 år yngre enn deg, så har du nok ikke betalt nok skatt til å dekke din egen sykeregning og pensjon + for 40 år videre for den unge kone, etter at du er død.
Nei du. Vi alle betaler masse skatt. Norsk skattenivå har dog ikke tatt med i betrakningen at vi som pensjonister skal hente hjem unge koner fra Asia som samfunnet må dekke kostnadene til. Da må skattenivå økes for alle unge.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 3:16 pm
Nå skal altså nordmenn mindre enn 200000 i årsinntekt, uføretrygd, o.l. ikke få gifte seg med noen utenfor EØS-området. Det er altså bare de rike og friske som skal få gifte seg med utlending.
Av hvilken grunn? At muslimer tvangsgifter døtrene sine? Innfør heller en særordning for muslimer. Ingen av dem får hente ektefelle i utlandet. Case closed. Tvangseksteskap er et muslim-greie, og tiltakene behøver ikke ramme alle andre!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 3:54 pm
Bare en ting å gjøre: Ut med de kulørte.Er jo stort sett bare problemer med de allikavel
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 4:01 pm
#33 Peder
Hva hjelper det så å sette opp kravene på min inntekt per i dag?
Kanskje min kone og mine barn kan avlaste DINE byrder?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 6th 2007 at 4:32 pm
Dette er kun for å spare milliarder på sosial og trygdebudsjettet ! Slå-2-fluer i en smekk retorikk og tåkelegge helt innsparingstiltakene til regjeringen! Desse midler tilbakeføres direkte til statlig lønnssirkel og smører systemet enda mer!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 7th 2007 at 12:45 am
#32 Frank!
Ja, vi hadde det moro, vi!
Som 13-åring startet jeg min dag klokka 0500 om morgenen som avisbud, så var det å dra på skolen etter å ha slukt i meg noen kneip-skiver. Etter skolen var det visergutt-jobben som ventet ….
Ved siden av mine studier, JOBBET jeg for å betale min skolegang. Lån var ikke i mine tanker, og var vel ikke å oppdrive.
Landet skulle gjenreises etter krigens herjinger!
I hele mitt liv har jeg jobbet,- det gjorde MIN generasjon. Vi betalte selv inn til pensjonskassa, de samme pengene som vi nå “får” tilbake i form av penson,- og i småporsjoner, akkurat stor nok til ikke å sulte ihjel ….
Første gang jeg hadde ferie i mitt liv: Da jeg var 45 år gammel!
Jo, vi hadde det moro, det skal jeg si deg!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 7th 2007 at 10:37 am
bra forslag! endelig det skal bli mindre pakistanere i norge.
indian studenter
fantoft studentby
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 10th 2007 at 3:28 pm
Kjempebra poeng!
Det er jo det som er problemet. Loven må håndheves!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
juni 24th 2007 at 12:56 pm
Rammer distriktene
Ei grense på 200.000 NOK ekskluderer ikke bare de unge, men også distriktene. Bønder og fiskere i grisgrendte strøk som i dag tjener langt under ei vanlig industrilønn vil ikke nå opp til denne grensa. Og jeg som trodde regjeringa skulle være så god for distriktene.
Nok et eksempel på overformynderi.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende